Program


Nina Stemme áriaestje / WAGNER+

Nina Stemme áriaestje / WAGNER+

„Korunk legnagyobb Wagner-szopránja” - így méltatja a sajtó a svéd énekesnőt. Nina Stemme az egymillió dolláros Birgit Nilsson-díj birtokosa, akit gyakran a nagy elődhöz, Kirsten Flagstadhoz hasonlítanak. Gluck, Mozart, Haydn, Richard Strauss, Sosztakovics és a kortárs zene világában egyaránt otthonosan mozog, legsajátabb területe azonban Wagner.  több

Aktuális előadások



Vezényel: Marcus Stenz

Közreműködik:

Magyar Állami Operaház Zenekara

Wagner-operarészletek

„Korunk legnagyobb Wagner-szopránja” - így méltatja a sajtó a svéd énekesnőt. Nina Stemme az egymillió dolláros Birgit Nilsson-díj birtokosa, akit gyakran a nagy elődhöz, Kirsten Flagstadhoz hasonlítanak. Gluck, Mozart, Haydn, Richard Strauss, Sosztakovics és a kortárs zene világában egyaránt otthonosan mozog, legsajátabb területe azonban Wagner. A Müpában is az ő operáiból szólaltat meg részleteket az énekesnő, aki a Scalától Bayreuthig, a bécsi Staatsopertől a Metropolitanig a világ jelentős operaházainak sztárvendége.

Nina Stemme Stockholmban született. Zenei elkötelezettsége eleinte nem volt egyértelmű: felsőfokú stúdiumai kezdetén üzleti adminisztrációt és közgazdaságtant tanult a Stockholmi Egyetemen - igaz, ezzel párhuzamosan a Stockholmi Operastúdió kétéves kurzusát is látogatta. Debütálására huszonhat éves korában, 1989-ben került sor az itáliai Cortonában, ahol Cherubinóként lépett színpadra Mozart Figarójában. Csak ekkor határozta el, hogy hivatásos énekesnő lesz. Az érlelődés évei következtek a Stockholmi Egyetem Operai Kollégiumában, ahol 1994-ben fejezte be tanulmányait.

Ezután a Svéd Királyi Operában énekelt kisebb szerepeket. Pályáján az áttörést, mint oly sokak esetében, Plácido Domingo Operalia versenye hozta meg, és fontos volt számára a cardiffi Singer of the World verseny is. 1993-ban a La Bastille színpadán, majd 1994-ben Münchenben is Domingo partnere lehetett. Ezután már jelentős figyelmet keltő fellépések következtek egyre nagyobb sikerrel, a világ nagy operaházaiban. Wagner szerepeit is sorra meghódította: énekli Évát, Erzsébetet, Elsát, Sentát, Sieglindét, Izoldát és Brünnhildét. Stockholmban él, öt nyelven beszél, és évente mintegy negyven fellépést vállal, a magyar közönség azonban eddig csak egyszer hallhatta őt, húsz éve a Zeneakadémián, így itt az idő, hogy újra találkozhassunk vele. Az est karmestere, a német Markus Stenz a világ számos kiváló együttesének volt már vezető dirigense vagy zeneigazgatója - többek közt a Holland Rádió Filharmonikus Zenekarának, a Baltimore-i Szimfonikus Zenekarnak és a Szöuli Filharmonikus Zenekarnak -, Hans Werner Henze műveinek szakavatott tolmácsa, jeles Wagner-dirigens, továbbá ő vezényelte Kurtág György A játszma vége című operájának premierjét is a Milánói Scalában.

Rendező: Müpa

Ajánló


Az este lebilincselő koncertélményt ígér, ahol a néző egy személyben találkozik egy elmélyült zeneszerzővel és egy virtuóz előadóművésszel!

Az egy dolog, hogy augusztusban akkora bulit csapunk, amit a Holdról is látni lehet! De mi van akkor, ha Hold…

Gyönyörű, érzelmekkel túlfűtött, melankóliával telített, ismert és kevésbé ismert, nemzetközi és hazai dalok csendülnek fel, lesznek köztük klasszikus francia sanzonok,…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!