program


Női sors Európában - asszonyok az operában

Női sors Európában - asszonyok az operában

NŐI SORS EURÓPÁBAN – ASSZONYOK AZ OPERÁBAN

Keszei Bori – ének
Fodor Beatrix – ének
Megyesi Schwartz Lúcia – ének
Pokorny Lia – próza
Budafoki Dohnányi Zenekar kamaraegyüttese:
Lajhó Barbara – hegedű
Nagy Szilvia –…  Læs mere

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Fredag, 19. August 2022 20:00

Churchill szerint „a történelmet a győztesek írják”. Én kiegészíteném: „a történelmet a győztes férfiak írják”! Ha ma, tudatos és emancipált nőként, felvilágosult és demokratikus férfiként körbenézünk Európában vagy Magyarországon, úgy láthatjuk, hogy – szinte – teljes a férfiak és nők közötti egyenjogúság. Ma már természetes, hogy nők is szavaznak, hogy dolgoznak a háztartás feladatai mellett; sőt azon sem kapjuk fel a fejünket, ha férfi pelenkázza a közös gyereket, vagy marad otthon a kicsivel, amíg a nő karriert épít.

De nem volt ez mindig így. Az évszázadok során persze sok mindent lejegyeztek, amit ma is tanulunk történelem órákon: győztes férfi hadvezérek neveit, győztes csatákat, amelyeket férfiak vívtak, kimagasló tudományos eredményeket, amelyeket férfiak hoztak létre, csodálatos és örök érvényű művészeti alkotásokat, amelyek kivételes férfiak képzeletéből születtek. De hol voltak eközben a nők? Milyen befolyásuk, hatásuk lehetett e sok hősi tett véghezvitelében? Erről, bizony kevés tanulmány vagy beszámoló született. Mégis, van egy műfaj, amely többet árul el a női sorsokról, helyzetükről az európai társadalomban, mint bármilyen száraz tanulmány: az opera. Bizony, az operák cselekménye indirekt módon részletes és izgalmas bepillantást enged koruk világába – és nem csak történeteik által. De mindennél jobban ad jellemzést a nők valódi hatásáról a társadalomra, amelyben éltek, és befolyásukról a férfiakra, akik szerették őket. Hisz ne feledjük, az operákat is férfiak írták, olyan érzékeny, konvencióktól mentes, kiemelkedő művészek, akik környezetük valódi lényegét ragadták meg és öntötték zenébe.

Jöjjenek ma velünk erre a több száz évet felölelő időutazásra három énekesnő és öt hangszeres hölgy kíséretével, Pokorny Lia vezetésével! A mai estén együtt igyekszünk bemutatni a női lélek változásait kislánytól özvegyasszonyig, az évszázadok tükrében. Hiszen, ahogy egyik legnagyobb példaképem, Szabó Magda írta: „Egy ember élete sosem egy ember élete, mindig egy országé, egy világé, egy korszaké is.”

Aktuelt


Évnyitó vagy szülői értekezlet? Napközi ügyelet és portfólió készítés? Mit tegyünk, ha a tanár kollégák játszmákba hajszolják egymást és visszaélnek a helyzetükkel? Mi történik, ha a megannyi dolgozat javítása vagy az iskolai kirándulás kihat a pedagógus magánéletére?

Moliére komédiázik. Kifiguráz bennünket. Félelmeinket, öncsalásainkat, kicsinyességünket. Ez utolsó színdarabja. 1673. február 17-én a Képzelt beteg előadása közben a címszerepet alakító Molière a színpadon rosszul lesz, és még aznap meghal.

Vincze Balázs művészeti vezető, rendező-koreográfus jól ismeri a polgári színházi hagyományokat kedvelő táncrajongók ízlését, kiválóan alkalmaz táncszínpadra ismert és közkedvelt irodalmi klasszikusokat. Nagyszerű arányérzékkel teszi követhetővé a cselekményt a tánc nyelvén. Klasszikus alapokra épülő kortárs koreográfiája különleges és látványos, szakmailag magas színvonalú, mégis befogadható és közönségbarát.

PÅ PLAKATEN


Komikussá vált történet egy tanárról, Nyúl Béláról, akit meghurcolnak, feláldoznak a politika oltárán egy Hannibálról szóló, látszólag jelentéktelen tanulmány miatt,…

A Ferencsik bérlet koncertjein a Nemzeti Filharmonikus Zenekar a bécsi klasszikához illőn csökkentett létszámmal lép pódiumra. A záróesten mindehhez még…

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.