Tytuł


Thomas Köck (AT) // BpSkizo: Fukuyama után

Thomas Köck (AT) // BpSkizo: Fukuyama után

PREMIER

állapotdráma 16+
120' színház egy szünettel

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Sobota, 29 Marca 2025 20:00

16+ Az előadás stroboszkópot, füstöt, vaksötétet és erős hanghatásokat tartalmaz.

Köszörüli torkát a Politikai Reménytelenek Omladozó Liberális Illúzióinak Kórusa  (P.R.O.L.I.K.) a Trafó színpadán – Thomas Köck drámájából kiindulva a BpSkizo Csoport groteszk humorral viszi színre instabil világunk kaotikus történéseit

“A történelem összes
be nem teljesült elvárásának,
megszegett ígéretének és
szertefoszlott reményének emlékére.”

(Thomas Köck drámájának előszava — ford. Halasi Zoltán)

„Francis Fukuyama A történelem vége és az utolsó ember című 1989-es esszéjében azt állítja, hogy a liberális demokrácia a politikai és társadalmi fejlődés végállomása. Eszerint megérkeztünk a világok legjobbikába? Valóban új korszak kezdődött? Vagy csak a körülöttünk lévő hatalmi struktúrák rendeződtek át?

A Fukuyama után egy élőfilmes eszközökkel létrehozott színházi oratórium, amely provokatív vizualitással, montázsokkal, egyedi technikai megoldásokkal és eklektikus zenei aláfestéssel vezet minket egy disztópikus világba.

A populizmus, az illiberális demokráciák és a szétzuhanó nyugat-európai társadalom illúzióinak kontextusában kérdőjelezzük meg a haladásba vetett hitünket.

Végzetesnek tűnő  adatszivárgás történik a Boldogság- és Jövőkutató Intézetben, miközben a Politikai Reménytelenek Omladozó Liberális Illúzióinak Kórusa (P.R.O.L.I.K.) kísérletet tesz a maga kaotikus történetének elmesélésére. A történelem utáni kórus hangján groteszk humorral egy olyan instabil világot mutatunk fel, amelyben minden bizonytalanná vált: a hatalom, a közösség és az önazonosság.

Thomas Köck műve szatirikus vízió, melyet a magyar valóság dokumentarista performansszá torzít.”
                                                                                                                                                                 (BpSkizo Csoport)

Thomas Köck fiatal kortárs osztrák író, színházcsináló, zenész. Filozófiát és irodalomtörténetet, majd drámaírást tanult, 2015-ben pedig már a Mannheimi Nemzeti Színház háziszerzője lett. Első, Jenseits von Fukuyama (Fukuyama után) című drámájával 2013-ban neki ítélték az Osnabrück Dramatist Award-ot, majd további színházi szövegei nyomán elnyerte 2016-ban a nagy presztízsű Kleist Prize-t. 2018-ban a Theater heute kritikusai megszavazták neki az Év Drámaírója címet.

Jenseits von Fukuyama (Fukuyama után) c. művének fordítása Halasi Zoltán munkájaként kifejezetten a BudapestiSkizo Csoport előadásához készült, akik a Trafóban a dráma magyarországi ősbemutatójára vállalkoznak.

BudapestiSkizo Csoport  fiatal színházi alkotók és kreatív technikusok, médiaművészek társulata, akik az élőfilm műfajával kísérleteznek, és digitális technológiával ötvözik a színház, a film és a képzőművészet eszközeit.
Tanulmányaikat 2020-ban a pandémia és az SZFE modellváltása szakította meg, ekkor hozták létre első digitális technológiákat alkalmazó előadásukat, a Budapesti Skizót, Hazai Attila regénye alapján. Következő projektjük, a dzsanni után megalapították a BudapestiSkizo Csoportot és létrehozták saját kreatív műhelyüket egy régi gyárépületben. 2023-ban Bagossy László meghívására Stuttgartban mutatták be a Gianni-t, amely meghozta előadásaik első nemzetközi sikerét.

Stáblista
Író: Thomas Köck
Fordító: Halasi Zoltán
Rendező: Sándor Dániel Máté
Szereplők: Váradi Gergely, Rezes Dominika, Messaoudi Emina, Bán Bálint, Kozma Veronika, Szacsvai István
Szövegkönyv: Samudovszky Adrian, Sándor Dániel Máté
Zeneszerzők: Bánki Mihály, Sándor Zsigmond
Operatőrök: Varga Soma, Todoroff Lázár
Video artist: Fehér András
Látványtervező: Simonyi-Lengyel Mira
Hangmérnök: Pellei Milán
Fénytervező, video artist: Mohácsi Júlia
Kommunikációs munkatárs: Tóth Jakab
Produkciós menedzser: Márton Balázs

Az előadás a © Suhrkamp Verlag AG Berlin engedélyével, a Hofra Kft. közvetítésével jött létre.
Támogatók: Goethe Intézet; Osztrák Kulturális Fórum; Vates; BpSkizo Csoport

Nasza oferta


A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A bemutató 2014 augusztusában a Szegedi Szabadtéri Játékokon, szeptemberben pedig a Madách Színházban volt.

1940-ben a budapesti Operettszínházban bemutatóra készülődtek. Eisemann Mihály legújabb művét vitték színre, főszerepben Kiss Manyival. Az előadás elkezdődött és egyszer csak Kiss Manyi hangja töltötte be a teret: „Jaj de jó a habos sütemény…” Ugye, hogy ismerős? A szavakkal együtt rögtön bekúszik a dallam is. Eisemann darabja nem egy klasszikus operett, nincs hatalmas énekkara és tánckara. Amije viszont van, az a fülbemászó dallam és a magával ragadó történet Bán Sándor tenoristáról és az őt bálványozó bakfisokról.

Proponujemy również


Miért álmodunk? Mire valók az álmok? Miért vannak a rossz álmok? Ebben a fordulatos, magával

A Slava’s Snowshow egy varázslatos utazás, amelyet minden korosztálynak látnia kell. Egy előadás, amely visszarepít a gyermekkorba, megérinti a lelket,…

Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
pozostało czasu:
00:00

pozycji w koszyku

suma:


Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.