Vajon van élet a bábszínház előtt, amire az ovis csoporttal megyünk? Talán kevesen tudják, hogy a legkisebb korosztálynak, a csecsemőkorúaknak is készítenek a világon professzionális színházi előadásokat. Ez az úgynevezett „színház a legkisebbeknek” (Theatre for Early Years), köznyelven csecsemő- vagy babaszínház. A műfaj a hetvenes évek végén alakult ki Angliában, és azóta az egész világon elterjedt már. 2023-ban végre elér Budaörsre is, hiszen itt is osztják azt a meggyőződést, hogy fontos, hogy a legkisebbek is találkozzanak a kultúrával, a színházzal, mégpedig olyan módon, hogy azt a találkozást az alkotók a gyerekek igényeinek és szükségleteinek figyelembevételével gondosan megtervezik.
A babaszínház pár hónapos és három éves kor közötti gyerekeknek szól, akik a szüleikkel nézik meg a körülbelül ötven perces előadást, ami két részből áll: egy húsz-huszonöt perces produkcióból, amit színészek játszanak, és ami kifejezetten ennek a korosztálynak a fejlődési sajátosságait figyelembe véve lett kialakítva. A második huszonöt percben a nézők megismerkedhetnek a színészekkel, az előadásban használt kellékekkel, bejárhatják vagy bekúszhatják a teret.
A készülő budaörsi előadás tere egy gyerekszobában felállított sátor, egy titkos vacok, itt leszünk tanúi egy különleges találkozásnak a sátor lakója és egy titokzatos, ismeretlen helyről érkezett látogató között. Az előadásban nem a klasszikus értelemben vett történetmesélésen van a hangsúly, hanem a meglepetésen, a csodán, az egymással való biztonságos találkozáson.
„Mindig meglep a csecsemő nézők komolysága. A babák nem értelmeznek, hanem magukba szívják a hangokat, a szavak zenéjét, a szorongást, félelmet, gyászt, erőszakot, szeretetet, mindent… a babák az ideális nézők.” Françoise Gerbaulet, francia színházi alkotó
Szereplők:
Szőts Orsi
Fröhlich Kristóf
Alkotók:
Dramaturg | Németh Nikolett
Látvány | Szőts Orsi
Világítás | Sokorai Attila
Zeneszerző | Fröhlich Kristóf
A rendező munkatársa | Juhász Gabriella, Barnet Mónika
Rendező | Szőts Orsi
Fotók: Borovi Dániel