program


Brahms / Schumann / Stravinsky - Concerto Budapest 23/24 F3

Brahms / Schumann / Stravinsky - Concerto Budapest 23/24 F3

MŰSOR:
BRAHMS: Variációk egy Haydn-témára, op. 56
SCHUMANN: Versenymű négy kürtre és zenekarra, op. 86
STRAVINSKY: Petruska

Közreműködik: Tóth Bálint, Benyus János, Lakatos Péter, Hamar Máté kürt
Vezényel: Arvid Engegård

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Fredag, 19. Januar 2024 19:30

Egykor Végh Sándor tanítványa volt, és a norvég hegedűművész-karmester, Arvid Engegård pályafutása legfontosabb döntésének ítéli, hogy látogatta a nagy magyar muzsikus salzburgi kurzusait. A számos közös koncert nyomában most újra a Concerto Budapestet vezénylő Engegård műsora ezúttal a német romantikát Sztravinszkij zenéjével társítja, méghozzá úgy, hogy a felhangzó művek itt-ott más korokat és világokat is megidéznek majd. Kezdve mindjárt az elsőként felhangzó 1873-as Brahms-művel, amely címe szerint egy Haydn-téma variációit sorjázza, ám a nyolc változaton és a finálén végigvonuló koráldallam ennél is korábbról eredeztethető. A kürt XIX. századi versenymű-irodalma nem mérhető a hegedű vagy a zongora kedveltségéhez, ám Robert Schumann éppenséggel szólóhangszerként is szívesen nyúlt ehhez az instrumentumhoz, s ennek legszebb bizonysága az az 1849-es kompozíció, amely nem is egy, hanem mindjárt négy kiváló kürtös számára kínál főszerepet. „Régi munkám a Petruska. Nem mondom, hogy rossz munka. De már túl vagyok rajta.” 1926-ban nyilatkozott így Budapesten Igor Sztravinszkij, aki szerette meghökkenteni az újságírókat. Valójában még évtizedek múltán is visszatért e művéhez, mi pedig sose leszünk túl a Petruskán.

Aktuelt


Vígjáték az áramszünetben. Miközben a társaság nem lát semmit, a nézők mindent látnak… Brindsley és Carol fiatal pár. A férfi feltörekvő szobrász, és menyasszonyával elloptak pár műtárgyat a szomszédban lakó Harold Gorringe-től, hogy azokkal lenyűgözzék Carol vendégségbe érkező apját, illetve annak gazdag műgyűjtő barátját, Lembergert. A vendégek érkezése előtt azonban elmegy az áram, és teljes sötétségben kell megfelelni az apósjelöltnek, Melkett ezredesnek. Mindeközben beállít a sötéttől rettegő felsőszomszéd, Miss Furnival, felbukkan Brindsley korábbi szeretője, Clea, ráadásul a szomszéd lakó, akitől a műtárgyakat „köcsönvették”, Harold Gorringe is idő előtt hazatér… A klasszikus bohózati helyzeteket az teszi még viccesebbé, hogy a szereplők a sötétben semmit nem látnak, a nézők viszont mindent.

A hatalmas sikerű dán film alapján készült színdarab nagy beleérzéssel és humorral szembesít bennünket azzal, milyen eufóriával és milyen fájdalmakkal jár, ha az ember megpróbálja elengedni a kontrollt.

A Recirquel új produkciója, a Paradisum az elpusztult világ elcsendesedését követő újjászületés mítoszát kutatja, ahol a kommunikáció eszköze a test, az egyetlen közös nyelv a mozdulat. Az idilli létezés teremtményei a körülöttük lüktető „életanyag” folyamatosan alakuló, örvénylő természeti erejéből bontakoznak ki, hogy a megtisztulás, születés, ébredés és rítus jelenetein át elérjék az anima mundit, a világ szellemét.

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.